Welkom bij de Hettinga Stichting

Wij berichten u over allerlei wetenswaardigheden betreffende de verschillende Hettinga families.

FAMILIES

Is uw naam Hettinga, of stamt u af van een Hettinga dan is er er al heel wat bekend over uw voorouders.

Wilt u meer weten over de Hettinga Families?

STICHTING

De Hettinga Stichting is er vanaf 2001.
Lees meer over doel en werkzaamheden van de stichting. Via deze website willen wij u op de hoogte houden van hetgeen de Hettinga Stichting.

GENEALOGIE

Natuurlijk is de werkgroep genealogie van de Hettinga Stichting er trots op dat in 2010 het boek 'Hettinga, Friese families' is verschenen.

Lees meer over het Hettinga Boek.

HETTINGA DAG

Ieder jaar wordt er door de Hettinga Stichting voor de donateurs een Hettinga Dag georganiseerd op een wisselende locatie in Friesland. Tijdens deze dag ontmoeten vele Hettinga’s en aanverwanten elkaar, waarbij de familiebanden worden aangehaald. Het programma begint met de jaarlijkse vergadering met de donateurs waarbij verslag wordt gedaan van de gedane activiteiten door het bestuur. Verder wordt het financieel jaarverslag van het afgelopen jaar gepresenteerd. Vervolgens wordt een lunch geserveerd. Daarna is er een middagprogramma, een fietstocht of een boottocht of een zelf te kiezen activiteit.

FIETSROUTES

Tijdens de Hettingadag wordt er in de middag ook gefietst. Dit is een van de activiteiten op deze dag. Altijd weer zijn er enthousiaste bestuursleden die een fietstocht uitzetten en er zijn altijd Hettinga's en verwanten die de route met veel genoegen fietsen. Soms in weer en wind, maar meestal met fraai zomer weer. Als u geïnteresseerd bent in een routebeschrijving, kunt u deze aanvragen bij het secretariaat. De kosten bedragen 3 euro plus de verzendkosten.

NIEUWSBRIEF

De Nieuwsbrief is een familieblad met allerlei familievaria en wordt tweemaal per jaar - in voor- en najaar - gratis toegezonden aan de donateurs van de Hettinga Stichting.

In sommige artikelen wordt ingegaan op de historische achtergrond en de leefomstandigheden van Hettinga's in het verleden.

Wilt u een bijdrage leveren aan de Nieuwsbrief of heeft u een idee over een artikel(tje) neem dan contact op met de redacteur via het Secretariaat.