De Hettinga dag

Ieder jaar wordt er door de Hettinga Stichting voor de donateurs een Hettinga Dag georganiseerd op een wisselende locatie in Friesland. Tijdens deze dag ontmoeten vele Hettinga’s en aanverwanten elkaar, waarbij de familiebanden worden aangehaald.

Het programma begint met een informele ontvangst met koffie of thee. Daarna begint de jaarlijkse vergadering met de donateurs waarin het bestuur verslag uitbrengt van de gedane activiteiten. Verder wordt het financieel jaarverslag van het afgelopen jaar gepresenteerd. De vergadering duurt hooguit een uur.

Na de vergadering volgt een lezing over een onderwerp dat betrekking heeft op de geschiedenis van de Hettinga’s, de omgeving of een ander interessant onderwerp. Vaak nodigen we hiervoor een spreker van buiten uit.

Voor de middag heeft men de keuze uit drie mogelijkheden:

· een mooie fietstocht; altijd weer zijn er enthousiaste bestuursleden die een fietstocht uitzetten en er zijn altijd Hettinga's en verwanten die de route met veel genoegen fietsen. Soms in weer en wind, maar meestal met fraai zomer weer.

· een tocht met een overdekte rondvaartboot over meren en kanalen in de ruime omgeving, ook georganiseerd door de stichting; we vertrekken om 14 uur en zijn om 17 uur weer terug.

· of een zelf gekozen activiteit, bijvoorbeeld een bezoek aan een museum of een stads- of dorpswandeling.

Om 17 uur komen we weer bij elkaar voor een gezamenlijke borrel. De dag wordt afgesloten met een heerlijk diner of een lopend buffet.